Hemsida Knåda Sport

Värt att fira! Det är nu ett år sedan Sofia byggde och publicerade hemsidan för Knåda Sport och nära 10.000 sidvisningar har redan nåtts.

 
 
 
 
 

Uppdragsgivare

År 1976 tog Motorcrosslegenden Arne Kring över cykelbutiken “Mårtenssons cykel och sport”, namnet blev Knåda cykel och sport. I folkmun kallas butiken idag för Knåda Sport och nu är det dottern Pia Kring som äger och driver företaget vidare i sann Knåda Sport-anda.

Butiken är en unik upplevelse och här sitter historien i väggarna. Mest kända är dom för sitt raka, glada och personliga bemötande, en brokig skara kaffekoppar, fri påtår och pepparkakor till alla som tar sig tid. Sortimentet är brett, modernt och håller hög kvalité.

Uppdrag

  • Porträttbilder av personal i levande miljö.

  • Varumärkesbyggande bilder som lyfter produkter och tjänster över alla säsonger.

  • Dokumenterande bilder av Arne Krings motorcykelsamling för speciellt intresserade.

  • Bygge av enkel hemsida med kontaktuppgifter, integrerat facebookflöde och en generell presentation av produkter och tjänster som håller i tiden.

Brief

Uppdraget var att skapa en hemsida som speglar Knåda Sports enkla och trevliga bemötande, deras service och utbud på ett modernt och hållbart sätt.

Hemsidan ska fungera för alla deras säsonger och kräva minimalt underhåll.

Vi valde att börja med att boka en fotografering för att fånga den krispigaste grönskan och sedan kunna bygga hemsidan utan stress.

 
Fånga grönskan gjorde Knåda Sport när dom planerade sin hemsida och som den har frodats! Pia och Anton Kring har flera säsonger att bygga verksamheten på. Första fotograferingen gjordes utomhus i maj 2020.

Fånga grönskan gjorde Knåda Sport när dom planerade sin hemsida och som den har frodats! Pia och Anton Kring har flera säsonger att bygga verksamheten på. Första fotograferingen gjordes utomhus i maj 2020.

 

Tips!

Fånga grönskan
Höstens och vårens bruna toner är svåra att få bra på bild, vinterbilder funkar bara på vinterhalvåret och trevliga sommarbilder funkar året om! Har du planer på att uppdatera din bildbank, passa på att göra det nu.

Skapa “feel good”
Ett säljande koncept är alltid att locka fram sköna och igenkännande känslor hos din målgrupp. Sommar skapar “feel good” och är en bra start för en framgångsrik och användbar bildbank.

Bra ljus
Ännu en fördel med att fota i juni och juli är ljuset, dagarna är långa och det finns en möjlighet att välja stämningen i bilderna beroende på tid på dygnet. Dessutom är även inomhusfotografering bättre på sommaren eftersom ljuset orkar hela vägen in.

 

Projektledning, text & webbdesign
Pricksäker - Design & Varumärkesbyrå
Om Pricksäker >

Foto
Maria G Nilsson Fotograf
Gå till webbsida >

Uppdragsgivare
Knåda Sport
Gå till webbsida >

 
Föregående
Föregående

Inredningskonsultation & Moodboard – Kilafors Industri

Nästa
Nästa

Kan man känna färger?