En logotyp som följer företagets riktning framåt

 

Edsbyporten har tillverkat kvalitetsportar och dörrar sedan mitten av 1900-talet. Ett starkt och genuint varumärke att vara stolt över, så också i framtiden. Med blicken framåt har man valt att utveckla och lyfta den grafiska profilen, uppdraget fick Pricksäker som nu är en aktiv del av Edsbyportens marknadsavdelning.

 
 
 
 
 

Målet var att skapa en ny logotyp som ska kännas lika bekant som innan men samtidigt berättar mer om Edsbyporten och deras kvalitetsprodukter av träråvara från Hälsingland.

Vi vill med en stilistisk ikon påminna om träråvaran och ursprunget men också om fiskbensmönstret som Edsbyporten är kända för.

 

Uppdrag

Uppdaterad logotyp med ny ikon.

Uppdragsgivare

Edsbyporten med tillverkning av kvalitetsportar och dörrar i Edsbyn.

Brief

En uppdaterad, attraktiv och funktionell version av logotypen som känns igen men också hjälper till att bana nya vägar.

 
 
 

Design Logotyp
Pricksäker
Om Pricksäker >

Uppdragsgivare
Edsbyporten
Edsbyporten.se >

 
 
Föregående
Föregående

Hur mycket innehåll behöver en hemsida ha?

Nästa
Nästa

Nära mat med aptitlig hemsida