Därför ska du satsa på proffsiga bilder!

Du har 7 sekunder på dig att göra ett gott intryck – Proffsiga bilder ger dig kontroll över hur ditt varumärke uppfattas. Därför rekommenderar vi alltid en professionell fotograf som tillsammans med oss gör en tydlig plan om hur bilderna ska tas och vad dom ska förmedla.

 
 

Porträttbilder

Kollage_Varumarkesbyggande_Portratt_10_tiny.jpg

Berätta vem ni är

Porträttbilder på ägare, personal och kundservice kan berätta så mycket mer än vilka som jobbar i företaget. Med dessa bilder finns det alla möjligheter att bygga och stärka varumärket med förtroende, identitet och tillhörighet. Fundera inte på vilka ni är utan på vilka ni vill vara och vad som är ert mål.

Tips!
Boka halvbild, helbild och gruppbild vid samma tillfälle, alltid bra att ha. Ha gärna med en rekvisita också som representerar vad ni gör.

Varumärkesbyggande

Kollage_Varumarkesbyggande_bilder_4_tiny.jpg

Berätta vad ni är

Varumärkesbyggande bilder berättar vilka ni är, vad ni står för och hur ni jobbar. Oavsett om du säljer produkter, tjänster eller vill framstå som en bra arbetsgivare är en professionell bildbank rätt väg att gå. Fyll den med bilder på folk, lokaler, produkter, processer och detaljbilder för att få ett tydligt budskap i din marknadsföring.

Tips!
Passa på att beställa varumärkesbyggande bilder samtidigt som din porträttfotografering när du ändå har fotografen på plats.

Produktbilder

Kollage_Varumarkesbyggande_bilder_3_Tiny.jpg

Berätta om din produkt

Se till att dina produktbilder håller samma kvalitét som din produkt. Vi brukar skilja på “rena produktbilder” och “stylade produktbilder”. Rena produktbilder tas med fördel i studio mot vit bakgrund för att passa kataloger och webbshop. Stylade produktbilder placeras med rekvisita i en miljö som lyfter produktens fördelar och funktion.

Tips!
Rena produktbilder går att få mot transparent bakgrund om du vill ha möjlighet att placera dom i kollage eller på olika bakgrunder.

 

Såhär går en fotografering till med Pricksäker

  • Vi börjar alltid med att ta reda på ditt företags identitet, grafiska profil, vision och mål. Var och hur ska bilderna användas?

  • Era önskemål, omfattningen av bilder och plats för fotografering blir grunden till en offert som ni får godkänna innan vi går vidare. Här ingår fotograf, koncept, projektledning och eventuell styling.

  • Nu görs en research av er bransch, vi analyserar konkurrenter och målgrupp för att komma fram till vilken “tonalitet” som passar er.

  • Researchen resulterar i en moodboard som är ett kollage av referensbilder, det använder vi för att förklara hur vi tänker att resultatet av er fotografering ska bli.

  • Vi hjälper också till att planera plats för fotograferingen, klädval och eventuell rekvisita.

  • Vi har tät kontakt med fotografen under hela processen för att säkerställa att vi får den typ av bilder som vi planerat.

  • Slutligen får ni bilderna digitalt levererade till er.

 
Föregående
Föregående

Kan man känna färger?

Nästa
Nästa

Planera en fotografering